اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک
0

در دنیای امروز مردم با توجه به درک اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک به دنبال مصرف هر چه بیشتر این مواد طبیعی هستند. تاثیر مواد غذایی و محصولات ارگانیک بر سلامتی بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه شاهد افزایش چشمگیر انواع سرطان ها هستیم و طبق گفته ی محققین تغذیه ی بد و نامناسب و استفاده از غذاهای غیر ارگانیک از جمله دلایل اصلی بروز این مشکل بزرگ می باشند.

در ادامه ی این مطلب به اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک در سلامتی می پردازیم و یکی از بهترین فروشگاه های محصولات ارگانیک را معرفی می کنیم. اگر می خواهید به روشی برای تهیه ی مواد غذایی طبیعی و ارگانیک دست پیدا کنید، حتما این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه نمایید.

واژه ی ارگانیک به روشی که محصولات کشاورزی رشد و فرآوری می شوند، اطلاق می شود. در این روش بایستی محصولات به طور طبیعی و بدون استفاده از آفت کش ها، علف کش های مصنوعی و کود ها رشد کنند و هیچ گونه دستکاری ژنتیکی روی آنها صورت نگیرد. همچنین به منظور تولید محصولات ارگانیک، حیوانات بایستی در شرایط طبیعی زندگی کنند و هورمون رشد و یا آنتی بیوتیک به آنها داده نشود.

مزایای استفاده از مواد غذایی و محصولات ارگانیک چیست؟

همانطور که گفته شد استفاده از محصولات ارگانیک تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی ما دارد. همچنین این سبک زندگی بر محیط زیست ما نیز اثرگذار می باشد. مزایای مصرف مواد غذایی طبیعی آنقدر زیاد است که هر کسی را به سمت استفاده ی هر چه بیشتر از این محصولات سوق می دهد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سموم دفع آفات کمتر: امروزه در کشاورزی از انواع مختلف سموم دفع آفات، حشره کش ها و علف کش ها استفاده می شود که متاسفانه بخشی از این مواد هنگام مصرف محصولات کشاورزی هنوز باقی مانده است و مضراتی برای سلامتی ما دارد.

وجود مواد مغذی سالم تر و غنی تر در شیر و گوشت ارگانیک: جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده برخی از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ در شیر و گوشت ارگانیک به اندازه ی ۵۰ درصد بیشتر از انواع غیر ارگانیک است و این خود دلیلی بر ترغیب مردم به استفاده از این محصولات طبیعی می باشد.

عدم دستکاری ژنتیک محصولات ارگانیک: معمولا گیاهان را به منظور مقاومت در برابر آفت کش ها و یا جهت تولید مواد حشره کش توسط آنها از نظر ژنتیکی اصلاح می کنند. مزیت مواد غذایی ارگانیک این است که دستکاری ژنتیک روی آنها انجام نشده است و ضرری برای سلامتی ما ندارند.

عدم استفاده از هورمون رشد، آنتی بیوتیک و دیگر محصولات جانبی برای حیوانات ارگانیک: به حیواناتی که به طریق ارگانیک و طبیعی پرورش داده می شوند اجازه ی دسترسی به فضای آزاد داده می شود و این کار به سلامتی آنها کمک می کند. مسلما مصرف فرآورده های حاصل از حیوانات ارگانیک هیچ گونه اختلالی در سلامت بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

کشاورزی ارگانیک دوستدار محیط زیست: کشاورزی به روش ارگانیک مزایای بسیار زیادی برای محیط زیست دارد. این کار باعث کاهش آلودگی هوا، کاهش فرسایش خاک، افزایش حاصلخیزی خاک و صرفه جویی در مصرف آب و انرژی های دیگر می شود. کشاورزی غیر ارگانیک باعث ورود بسیاری از فلزات سمی مانند کادمیوم می شود که توسط گیاهان جذب شده و با مصرف این گیاهان توسط ما به بدن ما نیز وارد می شوند که بسیار سمی و مضر می باشند.

تازه تر بودن مواد غذایی ارگانیک: مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده عوارض بدی برای سلامتی ما دارند، اما محصولات ارگانیک تازه تر مصرف می شوند و می توانید با اطمینان آنها را مصرف کنید چرا که معمولا می دانید که آنها از کجا تهیه می شوند.

حاوی آنتی اکسیدان بیشتر: آنتی اکسیدان ها از جمله مواد مفیدی هستند که از ابتلا به سرطان جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از محصولات ارگانیک باعث کاهش علائم آلرژی در افرادی می شود که به برخی مواد غذایی، مواد نگهدارنده و یا مواد شیمیایی باقی مانده روی محصولات حساسیت دارند و کیفیت زندگی این افراد را بالا می برد.

مزه ی بهتر محصولات ارگانیک: حتما تا به حال بارها شنیده اید که می گویند مزه ی مواد غذایی ارگانیک بسیار بهتر از انواع غیر ارگانیک است. به دلیل اینکه این محصولات مراحل طبیعی رشد را طی کرده اند و زمان بیشتری برای رشد داشته اند، مواد مختلف موجود در آنها خوش طعم می باشند و در واقع مزه ی طبیعی خود را دارند.

ارسال یک دیدگاه

0

بالا

X